torsdag 21 maj 2015

KOLL PÅ VÄDRET



Morgonen är stilla..klar och fylld med fågelsång

Och så kollar jag som ALLTID på nätet
vad det blir för väder under dagen
Skall sanningen fram
Finns det egentligen bara en sak jag är intresserad av
ATT ta reda på vid den här årstiden
Och det är om åskan har tänkt titta förbi
Så här stod det att läsa om SMHI `s prognos
"Mulet och tidvis lite regn
LOKALT NÅGON ÅSKKNALL
I kväll uppklarnande och i natt ner runt 5 minusgrader.
Västlig eller växlande vind."

RACKARNS säger jag..för då krymper mitt frihetsutrymme
För jag både blir och känner mig begränsad när åskan dyker upp
Så denna sommar kommer SOM så många somrar före
Att bli en konfrontation..mellan mina olika behov och rädslor
Nu återstår bara att se
OM jag fått lite mer/större pli på min åskrädsla i år
OM förra årets kamp ger något påtagligt och KÄNNBART resultat
FÖR..för varje år har rädslan blivit lite mer hanterbar.. om jag så säger
Det är MYRSTEG som gäller..inga stora kliv framåt precis
Men även små myrsteg leder ju framåt och ger resultat med TIDEN

Önskar er alla en obrydd Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar